Nu står vi inför en ny tillväxtfas och söker dig som vill arbeta med att driva företaget framåt genom att bygga relationer och hjälpa våra kunder att stärka sina varumärken. Det här är en möjlighet för dig som vill arbeta inom ett växande företag där man under lång tid skapat sig ett mycket gott renommé på marknaden.

Om rollen

Nu söker vi till Stockholm en försäljningsansvarig mediasäljare och projektledare för tidningen KvalitetsMagasinet. Du kommer att ha helhetsansvar i försäljningsprocessen där du jobbar med produkter för event, print och digitala lösningar, där du även skapar individuella paketlösningar och anpassar med ditt handelsmannaskap.

Mer om tjänsten

KvalitetsMagasinet är ledande yrkesmedia för personer som arbetar professionellt med kvalitet och verksamhetsutveckling inom både inom näringslivet och den offentliga sektorn. Tidningen är den enda oberoende tidningen om kvalitets- och verksamhetsutveckling i Sverige. Under mer än 30 år har KvalitetsMagasinet inspirerat och skapat nytta för kvalitetschefer, verksamhetsutvecklare, hållbarhets- och enhetschefer när det gäller smart kvalitets- och verksamhetsutveckling inom näringsliv och offentlig verksamhet. Med 20 000 tidningsläsare, 40 000 nyhetsbrevs-prenumeranter och välbesökta event är KvalitetsMagasinet ett självklart forum för beslutsfattare inom både näringsliv och offentlig sektor.

Som mediasäljare erbjuder du kanalen direkt till de verkliga beslutsfattarna på dessa bolag, genom digitala native-lösningar och annonsering i nyhetsbrev och magasin. KvalitetsMagasinet arrangera två stora heldagskonferenser Förändringsledningsdagen och KM Live där du säljer utställningsplatser och sponsringspaket.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:

– Prospektering och omvärldsbevakning där du identifiera nya affärsmöjligheter

– Bygga relationer genom fysiska och digitala kundmöten

– Driva och äga hela försäljningsprocessen

– Sälja annonser i olika format

– Kontaktperson för våra sponsorer på event och delta på event

Om dig

För att ha bästa möjliga förutsättningar att lyckas behöver du vara en positiv, strukturerad, ambitiös och driven person med stort intresse av att skapa och utveckla långsiktiga affärer.

Vi söker dig som har ekonomisk förståelse, erfarenhet av försäljning och kundrelationer, du är van att jobba självständigt, har hög aktivitet och är målfokuserad.

Du har erfarenhet av att arbeta med kvalificering och prioritering av affärsmöjligheter och leads i hela säljprocessen, från prospektering till att förhandla och göra affär. Du trivs med att arbeta proaktivt och uppsökande och kan snabbt sätta dig in i kundens verksamhet och förstå dess behov. Vi söker dig som har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Har du arbetat med mediaförsäljning är det ett plus men inget krav, vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi vill erbjuda dig

En riktigt bra möjlighet att självständigt driva hela försäljningsprocessen med chansen att sätta ribban för vad du själv vill tjäna. Vi har en ekonomisk modell som består både av en fast + högre rörlig del. Vi stödjer dig i din roll för att du ska uppnå dina mål.

– Ett attraktivt jobb i en expansiv och snabbrörlig bransch i framkant

– En dynamisk tillväxtorganisation

– En familjär företagskultur med härliga drivna engagerade kollegor

– En central arbetsplats i ljusa lokaler, ett stenkast från Globen

– Aktiviteter såsom kickoffer, luncher och tävlingar

– Heltidsanställning med fast lön och provision

– Spännande kunder

– Frihet under ansvar

– Kollektivavtal, friskvårsbidrag, tjänstepension och andra personalförmåner

Låter det intressant?

Välkommen med din ansökan! Skicka din ansökan med cv till Gina Wallin, koordinator i Stockholm, som även besvarar frågor om tjänsten: gina.w@pausermedia.se eller 08-517 955 17.

Här kan du läsa KvalitesMagasinet

 

Vi ser fram emot din ansökan!