Visa webbversion
Telekom idag
­
NYHETSBREV VECKA 48
­
1. Uppstickaren: ”Vi kan till och med konkurrera ut fiber”
Bredband Tio gånger högre hastighet – till halva priset. Micronät lanserar nu trådlöst bredband som de tror mycket väl kan få många fiberaktörer att gå omkull.
­
2. ”Största utmaningen har varit att ingen gjort det här tidigare”
Premium • Operatörer Missnöjda kunder var startskottet, och på bara två år har Telness gått från idé till att bli en teknikspäckad telekomutmanare.
­
­
3. Största genomgången av kontaktcenter-system 2019
Premium • Kontaktcenter Kundkontakten blir allt viktigare. Och det finns en mängd företag som levererar kontaktcenterplattformar. Här får ni vår stora undersökning över vad de klarar av.
­
4. Com Hem första operatör med wifi 6
Nätverk Nu kommer den nya generationens wifi. Detta i form av att Com Hem som första operatör i Sverige erbjuder wifi 6.
­
­
5. Tele2: Här är de största talangerna i Telekom-Sverige
Premium • Branschen ”Vår bransch är i dagsläget mansdominerad och vi måste lyckas bredda intresset för branschen bland kvinnor i större utsträckning, säger Viktor Wallström på Tele2.”
­
6. Tele2: ”Viktigaste att skapa värde”
Premium • Operatörerna Datahunger och ett behov av att få röra på sig. När Tele2 uppdaterade sitt företagserbjudande var det fri roaming och surf som efterfrågades säger Oscar Wenell, produktchef för Tele2 B2B.
­
­
7. Analytikern: Det här måste operatörerna tänka på
Premium • Operatörerna Ett pressat krig om kunder utan några större vinster. När det gäller företagskunder har operatörer ett tufft jobb framför sig. Det menar Gartneranalytikern Leif-Olof Wallin.
­
8. Telia: Vi är mycket nöjda att vi kom med i MQ på första försöket
Kontaktcenter Nyligen lanserade Gartner sin ”Magic Quadrant for Contact Center as a Service, Western Europe”. Analysfirmans rapport innehåller för första gången Telia och deras lösning Ace.
­
9. Netnordic och ALE ingår partnerskap
Branschen Nu avslöjar Alcatel-Lucent Enterprise och Netnordic att de tillsammans ska leverera kommunikation och molntjänster.
­
10. Studie: Svenskar ratar kundtjänst – men är öppna för chatbotar
Kundmöte Personlig kontakt via telefon är något många svenskar gärna skippar i kontakt med företag. Däremot tycker nästan varannan person att chatbotar ger en en positiv upplevelse.
­
LEDIGA JOBB
­
SENASTE NYHETERNA
­
ANNONSERA
­
PRENUMERERA
­
AVBESTÄLL NYHETSBREV HÄR
­
TIPSA OM NYHETER
­
­
Får du nyhetsbrevet utan att själv ha tecknat dig för det? Det beror på att du lämnat ut din e-postadress till någon av våra samarbetspartners och samtyckt till att få information från tredje part.

Vi följer GDPR och använder cookies.
Läs mer här.

Vill du avsluta din prenumeration på nyhetsbrevet klicka på knappen här ovanför.

© Pauser Media 2018
RSS Feed Twitter Twitter Linkedin

Telekom idag
090-700 900
info@telekomidag.se
Ansvarig utgivare: Kalle Anrell