Att arbeta på Pauser Media är att delta i en spännande tillväxtresa inom mediaområdet. Älskar du att arbeta med media eller sälja media är vi arbetsplatsen för dig. Vår ambition är att starta ett antal nya produkter de kommande åren, kanske är du en av dem som vill hjälpa till?
Här hittar du vår rekryteringsprocess och information om Pauser Medias personuppgiftsbehandling vid rekrytering. Läs mer
Olika roller hos oss
Som ett väletablerat medieföretag kan vi erbjuda spännande, varierande och utmanande jobb inom många olika områden. Här hittar du mer allmän information om flera av yrkesrollerna inom vår organisation. Telemarketing, telefonförsäljare, eventsäljare, chefredaktör, journalist, eventkoordinator, mediasäljare och digital marknadsförare.
Telemarketing
Telemarketing har blivit en allt viktigare del av många företags försäljningsstrategier. Som ett resultat har professionella telemarketingsäljare blivit högt värderade för sin förmåga att göra framgångsrik försäljning. Dessa proffs behöver inte bara ha kompetens i kundbemötande, utan måste också hålla sig uppdaterade med modern teknik och följa satta mål. En telemarketingsäljares uppgift är att sälja för sitt företag via telefon och arbetar vanligtvis i kontorsmiljö. Dessa proffs måste identifiera potentiella kunder, presentera sina produkter och tjänster och påvisa kundnyttan. Telemarketing är ett vanligt sätt för många företag att sälja sina produkter. En telemarketingförsäljare måste kunna hantera avslag på regelbunden basis för att säkerställa sitt jobbframgång.
Telefonförsäljare
Rollen som telefonförsäljare har utvecklats dramatiskt under åren och den är nu en integrerad del av många företag. Telefonförsäljare fungerar som ansiktet och rösten för ett företag och tar på sig en mängd olika ansvarsområden och uppgifter från kundservice till försäljning. Yrkesrollen som telefonförsäljare är mångfacetterad, och kräver individer med den kompetens som krävs för att möta jobbets krav. Telefonförsäljare är frontlinjen för många företag och spelar en avgörande roll för att säkerställa att kunderna får högkvalitativ kundservice. Som ett resultat måste de ha vissa egenskaper för att effektivt kunna utföra sitt jobb och ge en utmärkt kundupplevelse. Det viktigaste kravet för telefonförsäljare är förmågan att effektivt kommunicera.
Eventsäljare
Eventförsäljning är ett bra sätt att tjäna pengar samtidigt som du har roligt och ger kunden evenemangsupplevelser. Det kan vara ett dynamiskt jobb som ger massor av möjligheter till kreativitet och nätverkande. Som eventsäljare är det en stor fördel om du är en glad och kreativ person som tycker om att lösa problem och överträffa dina mål. Eventsäljare trivs med att arbeta proaktivt och uppsökande och kan snabbt sätta sig in i kundens verksamhet och att förstå dess behov är viktigt för att lyckas i rollen. Som eventsäljare arbetar mot tydligt uppsatta försäljningsmål. En framgångsrik eventsäljare är lyhörd, bra på att hitta lösningar, social, nyfiken och gillar att söka kontakt med nya människor.
Chefredaktör
Att vara chefredaktör är en yrkesroll som kräver stort ansvar och skicklighet. Som den högsta redaktionella positionen inom en förlagsorganisation är chefredaktören ansvarig för att övervaka innehållet som publiceras och se till att höga kvalitetsstandarder hålls. Denna person har också till uppgift att leda ett team av redaktörer och skribenter för att skapa innehåll av hög kvalitet för sin publik. Några av ansvarsområdena för en chefredaktör inkluderar att chefredaktören ansvarar för att innehållet som publiceras är korrekt och i linje med stilguiderna. Personen fokuserar också på att utveckla sitt team av skribenter och redaktörer, granska färdiga berättelser för att säkerställa noggrannhet och se till att alla deadlines hålls. Chefredaktören ställs till svars för innehållet som publiceras. De har till uppgift att utbilda och utveckla sitt team av skribenter, se till att deadlines hålls och upprätthålla höga kvalitetsstandarder.
Journalist
Journalistik är ett viktigt yrke som tillhandahåller viktig information till allmänheten. Journalister ansvarar för att undersöka, undersöka och rapportera om nyhetsvärde ämnen relaterade till politik, kultur, underhållning, affärer med mera. Genom sitt arbete hjälper journalister till att informera allmänheten om relevanta aktuella händelser och ge viktiga perspektiv på ämnen som betyder mest. Som sådan bär journalistens yrkesroll en hög nivå av ansvar och kräver kunskap om etisk praxis när man forskar, samlar in data, intervjuar källor och skriver berättelser. Journalisternas etiska riktlinjer styr journalisternas professionella uppförande. Dessa principer för god praxis är utformade för att säkerställa att journalister upprätthåller transparens i sitt arbete och därför bevarar allmänhetens förtroende. Att utöva journalistisk etik gör det också möjligt för journalister att upprätthålla integriteten i sitt arbete och därför se till att deras berättelser inte äventyras.
Eventkoordinator
Evenemangskoordinatorer blir allt viktigare i den professionella världen. Det är viktigt att förstå vad en evenemangskoordinator gör för att avgöra om denna karriärväg är rätt för dig. Från att organisera konferenser och produktlanseringar till att hantera företagsevent, det finns många möjligheter för nya evenemangskoordinatorer. En eventkoordinator ansvarar för planering och organisering av företagsevent. För att bli framgångsrik måste en evenemangskoordinator ha utmärkta organisatoriska färdigheter, vara väl insatt i mötesprotokoll och rutiner och ha en gedigen förståelse för logistik. De måste också kunna arbeta bra under press. Evenemangsplanering är ett mycket konkurrensutsatt område, och evenemangskoordinatorer måste kunna hantera en högtrycksmiljö. Evenemangsplanerare är ansvariga för att hantera flera evenemang samtidigt, så de kan ha långa timmar och snäva deadlines. Evenemangskoordinatorer bör också ha utmärkta kommunikationsförmåga, eftersom de kommer att arbeta med en mängd olika människor på olika avdelningar och från olika nivåer inom företaget. Jobbet kan vara fysiskt krävande, eftersom evenemangsplanerare kan behöva flytta tung eller skrymmande utrustning.
Mediesäljare / Annonssäljare
Mediesäljare alt. kallat för annonssäljare är en integrerad del av den moderna medie- och reklambranschen. De spelar en nyckelroll i att koppla samman varumärken med relevanta målgrupper genom köp och placering av annonsutrymme på olika medieplattformar. Från tv till tryck, radio, utomhus, digitalt och mer, mediesäljare har en djup förståelse för dessa kanaler och använder sin expertis för att hjälpa varumärken att nå sin målmarknad. Mediasäljare skapar en plan för att hjälpa varumärken att effektivt nå sin målmarknad. Mediasäljare erbjuder kanalen direkt till de verkliga beslutsfattarna på bolag, genom digitala native-lösningar och annonsering i nyhetsbrev och magasin. Mediasäljare genomför prospektering och omvärldsbevakning för att identifiera nya affärsmöjligheter. Att bygga relationer genom fysiska och digitala kundmöten samt driva och äga hela försäljningsprocessen krävs för att lyckas. En mediasäljare behöver även vara en positiv, strukturerad, ambitiös och driven person med stort intresse av att skapa och utveckla långsiktiga affärer.
Digital marknadsförare
Digitala marknadsförare är angelägna om att både öka antalet användare och besökare samtidigt som de får en bredare förståelse för hela kundresan genom att skapa mer engagerade användare och öka livstidsvärdet (LTV) för varje användare. Digitala marknadsförare analyserar stora mängder data från marknadsföringskampanjer för att bättre förstå kundernas behov och utveckla långsiktiga lönsamma marknadsföringsstrategier. Skapar en djupare förståelse för specifika målgrupper. En självgående person med ett starkt driv och förmåga att leverera skarpa budskap, älskar teknik och har ett stort intresse för datadriven försäljning och att bygga kundresor. Tycker om att vara kreativ och har ett stort öga för både text och bild. Trackar marknadsföring för att försäkra maximal ROI och optimal kanalmix. Som digital marknadsförare hanterar du kund- och marknadskommunikation över digitala kanaler. Digitala marknadsförare hanterar alla aspekter av strategi, analys, utveckling och planering av marknadsföringsinsatser inom företag och organisationer.